• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 10 شهریور 1398
کد مطلب : 76051
+
-

کلنگ‌زنی و بهره‌برداری از ۳۹ پروژه در کهگیلویه

با حضور مسئولان استانی و شهرستانی ۳۹ پروژه عمرانی و اقتصادی در کهگیلویه بهره‌برداری و کلنگ‌زنی شد. به گزارش تسنیم، در ابتدای این برنامه مسئولان با حضور در گلزار شهدای شهر دهدشت به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند و سپس جاده ارتباطی سوق به چنگلوا به بهره‌برداری رسید. 

پس از آن با حضور مسئولان، آیین کلنگ‌زنی باند اضطراری فرودگاه شهر دهدشت بر زمین زده شد و سپس سالن چندمنظوره و زمین چمن مصنوعی روستای چنگلوا به بهره‌برداری رسید. آسفالت روستاهای چهارمه علیا و سفلا و آسفالت معابر شهر دهدشت به عنوان آخرین پروژه‌های بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه به بهره‌برداری رسیدند و معاون عمرانی استاندار و تعدادی از مدیران کل برای افتتاح و کلنگ‌زنی سایر پروژه‌های شهرستان عازم بخش‌های دیشموک و قلعه ریسی شدند. 

استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این برنامه اظهار کرد: در کهگیلویه 39 پروژه با اعتباری بیش از 620 میلیارد ریال داشتیم که تعدادی به بهره‌برداری و برخی کلنگ‌زنی شد. 

«حسین کلانتری» افزود: عملیات اجرایی مسیر چهارخطه چرام به دهدشت به طول بیش از 14 کیلومتر در حال انجام است و امیدوارم تا پایان امسال این بخش از پروژه و مابقی در سال آینده به‌ پایان برسد. وی عنوان کرد: با توجه به این‌که کهگیلویه موقعیت خوبی در حوزه ورزش دارد پروژه‌های ورزشی خوبی در کهگیلویه در حال انجام است.  

کلانتری به اهمیت احداث باند اضطراری فرودگاه دهدشت اشاره کرد و گفت: بیش از 250 میلیارد ریال اعتبار برای احداث آن نیاز است. امکان توسعه این فرودگاه وجود دارد و برای توسعه این فرودگاه پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است. نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در این آیین گفت: امروز افتتاح و کلنگ‌زنی چندین پروژه مهم را در شهرستان کهگیلویه داشتیم. 

«عدل‌ هاشمی‌پور» افزود: جاده چنگلوا به سوق که از اهمیت بالایی برای مردم این مناطق برخوردار بود که در یک بازه زمانی پنج‌ماهه این پروژه به بهره‌برداری رسید. برای احداث زمین چمن مصنوعی در روستای چنگلوا 500 میلیون تومان هزینه شد. وی با اشاره به آغاز احداث باند فرودگاه شهر دهدشت گفت: احداث این باند برای توسعه و پیشرفت کهگیلویه موثر است. 

هاشمی‌پور با بیان این‌که برای حضور مسئولان در شهرستان نیاز به باند فرودگاه اضطراری در شهرستان بود افزود: در سال 1397 پروژه احداث این باند فرودگاه ردیف‌دار شد و امسال برای آن 4 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و برای احداث آن نیاز به 22 میلیارد تومان دیگر اعتبار است. سرپرست فرمانداری کهگیلویه گفت: بهره‌برداری و کلنگ‌زنی 39 پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان کهگیلویه داشتیم.

«علیرضا اتابک» افزود: از این تعداد 4 پروژه کلنگ‌زنی و 4 پروژه اقتصادی هستند. وی با بیان این‌که در پروژه‌های اقتصادی برای 15 نفر اشتغال‌زایی مستقیم داشتیم افزود: مجموع اعتبارات پروژه‌های کهگیلویه 62 میلیارد تومان است که امروز با حضور مسئولان افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.  مدیر کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویر احمد با اشاره به اهمیت احداث فرودگاه اضطراری شهر دهدشت گفت: 204 هکتار زمین برای احداث باند اضطراری فرودگاه دهدشت تملک شده است. 

«عبدالمجید نژادصفوی» با بیان این‌که این باند بین 2400 تا 2500 متر طول دارد افزود: در سال 97 برای احداث این باند فرودگاه 2 میلیارد تومان و در سال 98 برای آن 4 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که این اعتبارات برای محصور کردن است. 

وی ادامه داد: برای احداث باند و عملیات زیرسازی و تسطیح 22 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که بخشی از آن تامین شده و امیدواریم با کمک مسئولان استانی و کشور و همچنین، نماینده کهگیلویه بزرگ اعتبار کامل این پروژه تخصیص یابد. 

نژادصفوی گفت: پروژه محصور کردن تا پایان امسال به پایان می‌رسد و پس از تامین اعتبار مورد نیاز عملیات اجرایی احداث باند فرودگاه 2 سال طول می‌کشد. وی افزود: پیش‌بینی شده که در آینده از این فرودگاه به عنوان یک فرودگاه مسافربری و حمل بار استفاده شود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید